dinsdag 16 december 2008

Hoe straf je en wanneer?

Ik heb zelf nog nooit stage gelopen in een kinderdagverblijf op peuterspeelzaal. ik heb vorig jaar stage gelopen met ouderen.

ik zat er over na te denken hoe te straffen en waneer te straffen.
ik vind het zelf best wel moeilijk om een kind te straffen. en waneer gaat de grens te ver? en Hoe handel je dan.

Zelf denk ik dat ik als ik straks stage loop, dat ik dan niet goed weet hoe ik moet straffen, en wanneer? Ik vindt dit Ook wel een van mijn leerdoelen waar ik graag aan wil gaan werken.

Stel Een Kindje in de kinderopvang die luisterd niet, schreeuwt de hele boel bij elkaar en wil niet mee doen met de rest van de groep? Hoe handel je dan..

Laat je het aan je lijdster over, of Handel je zelf?

Ik zou graag jullie mening willen weten, Zodat ik wat meer informatie krijg. en hier straks beter mee om kan gaan.

2 opmerkingen:

Noƫmie zei

Dit heb ik op mijn vorige stage vaak meegemaakt. Toen had ik de doelgroep kleuter/jonge basisschoolkind. Samen met mijn begeleider ging ik toen vaak in overleg hoe ik sommige kinderen aan moest pakken. Hierbij vertelde ze me dat je eigen grens heel belangrijk is.. Dus: Hoever kan een kindje bij jou gaan? En wanneer denk jij dat het genoeg is. Dit hielp me heel erg goed om er zelf ook eens over na te denken en mijn grens te stellen. Als een kindje naar een paar keer nog niet luisterde dat ze het niet mag doen dan zou ik het kindje met de rug naar de groep zetten en op de stoel zetten.
Naar een paar minuten zou ik naar het kindje gaan en dan vragen of ze weet wat ze verkeerd heeft gedaan en/of ze weet wat ze niet mocht doen. Dus of ze het doorhebben.

Jaimy zei

Fijn die informatie van Je noemie!
ik heb hier veel aan. ik heb er ook veel over nagedacht hoe ik hier mee moest om gaan!
ik denk dat ik op stage ook wel hoor hoe ik hier mee moet omgaan.
en dat je hier zelf wel ervaring in krijgt. en je grenzen kunt stellen.