donderdag 28 januari 2010

hoe laat je zien tot hoever kinderen kunnen gaan?

het artikel hoe ver kinderen kunnen gaan en hoe je je grenzen laat zien, heb ik weinig reactie op gekregen toch ben ik van mening hoe ik het heb aangepakt in de praktijk de laatste maanden, dat ik me grenzen duidelijk opstel , naar een tijdje weten de kinderen tot hoe ver ze bij me kunnen en mogen gaan. door consenquent te zijn maar ook te blijven, Dit is het belangrijkste als je eenmaal toegeeft bij een kind wil een ander kind ook, en zo stel je je eigen grenzen nog niet.

Kinderen proberen altijd uit, en willen weten tot hoe ver ze kunnen gaan.
Als het echt te ver gaat en een kind wil totaal niet luisteren, dan moet het maar even straf krijgen, en even aan tafel blijven zitten voor dat ze iets mogen doen, zodat ze kunnen nadenken over wat ze hebben gedaan. als je dit consenquent blijft doen weten kinderen heel goed tot hoever ze kunnen gaan.
Je hebt natuurlijk altijd kinderen die nog proberen door te gaan.

Als de rest nog tips heeft, Hoor ik het graag!

Geen opmerkingen: