maandag 25 januari 2010

plasangst?!


Ik heb een kindje op het kinderdagverblijf gehad, die niet wou plassen, het kindje was een tijdje zindelijk geweest maar op een gegeven moment wou het gewoon echt niet meer naar de wc, ze hield dus de hele dag haar plas op tot dat ze savonds een ontzettende dikke buik had. Ik vond dit best schokkend, dat het zo tussen de oren zit, dat het misschien bang is om te plassen? Ik kon er niks uithalen, en vond dit ook erg vervelend, telkens zei ik wel dat ze moest gaan plassen en dat ze dan een sticker kreeg, Maar niks hielp. dus de luier weer om, toen ik had een keer in bed had gedaan hoorde ik na een tijdje gehuil. Ik ben toen gaan kijken , en zag dat dat zelfde meisje aan het huilen was toen ik vroeg wat er aan de hand was, zei ze dus dat ze in haar broek had geplast. ik heb haar toen gerust gesteld, en zei dat ze een luier om had, en dat het niet erg was!

Maar toch blijft dit een moeilijke situatie, Hoe pak je dit aan? hoe ga je hier mee om, het kindje kan niet dagenlang haar plas inhouden? Waar zou dit aan kunnen liggen?
Iemand ideeen hoor het graag!

1 opmerking:

Noƫmie zei

Ik weet nog wel dat je het hier over had met MWB. Erg moeilijke situatie. Ik zou het met de ouders eerst over hebben en naar hun mening vragen hoe hun het zouden aanpakken.
Misschien kun je die aanpak ook gebruiken.
Wat je ook kunt doen is elke keer als ze heeft geplast krijgt een beloning (een sticker ofzo).