donderdag 28 januari 2010

plasangst?! zo denk ik er nu over!

In het artikel over dat ik vertelde over een meisje op stage die vertiktte om naar de wc te gaan plassen heb ik toch een tijdje over na zitten denken. ook heb ik eens op internet gekeken, en de reacties van andere kinderen bekeken.

Ik weet zelf niet goed raad hier mee. Maar wat ik zelf zou doen, is het kindje consenquent op de wc te zetten , maar ook structuur geven , bijvoorbeeld naar het eten even plassen. zodat ze weten waar ze aan toe zijn, volgens mij is dit een belangrijke regel. Ook zou ik haar belonen bij het plassen, maar zoals ik al vertelde had dit weinig zin. En kan iets zijn gebeurd dat ze bang is om te gaan plassen , er kan dus iets zijn wat haar tegen houdt. Ik zou eerst eens structuur en belonen goed proberen, En als dit echt niet gaat zou ik medische hulp gaan zoeken.

Geen opmerkingen: