maandag 25 januari 2010

kinderen te vroeg op het kinderdagverblijf?

zoals jullie weten zijn de regelementen van het KDV dat kinderen vanaf 3 maand op het kinderdagverlijf mogen komen, Ik vind dit persoonlijk te vroeg, Kinderen zijn in deze maanden nog zo kwetsbaar, Ik vind om je kindje dan al 4 dagen in de week naar het kinderdagverblijf te doen echt te veel en te vroeg! ik vind namelijk dat ouders te snel hun kindje naar het kdv doen.persoonlijk vind ik vanaf een half jaar de leeftijd zo doende goed, dat kinderen al kunnen kruipen zich goed kunnen draaien, dat het een stuk veiliger lijkt!
wat vinden jullie hiervan? Wat vinden jullie een goede leeftijd om je kindje naar een kdv te doen?

1 opmerking:

Noƫmie zei

Ik ben het met je eens. Toen ik begon deze stage op de babygroep zie je echt van die leeftijd al binnenstromen. Ze zijn nog zo klein en ze slapen de hele dag door. Je hoeft ze alleen maar de fles te geven.
Nu achteraf ik daarover veel heb gepraat met de andere leidsters ben ik eigenlijk niet echt van deze mening veranderd. Maar toch kijk ik er nu anders tegen aan. Niet dat ik daar mijn mening zo over heb maar toch..
Ouders moeten ook werken, en daarom zullen ze hun kind op die leeftijd er al heen sturen. Andere optie kan ook zijn dat ze een oppas of kraamzorg iets langer in huis hebben, lijkt me.. Maar toch blijf ik ook van mening dat dit gewoon veelste jong is!!